poniedziałek, 3 marca 2014

Domowe latte macchiato..

Kawą pijam rzadko, jedynie gdy jestem w długiej podróży lub gdy ciśnienie jest tak niskie, że nie wiem nawet ile to jest 2 plus 2.
Czy można zrobić latte macchiato nie mając ani ekspresu ani spieniacza?? Poszperałam troszeczkę w necie i znalazłam!! Jedynie co potrzebujemy :



 Składniki:
- słoiczek  o pojemności 250 ml (posłuży jak spieniacz)
- kawa rozpuszczalna/ ja preferuje kawę w ziarnach  
- młynek do kawy
-zaparzacz do kawy
- 150ml mleko min 2%!!
- szczypta startej czekolady 

Kawę mielimy i zaparzamy przez ok 5 min w garnuszku z dziubkiem lub z zaparzaczu.  Mleko podgrzewamy (nie zagotować!). Ważne żeby mleko było tłuste wtedy lepiej się pieni. Przelewamy następnia do słoiczka i zakręcamy. I teraz czeka nas ciężka praca fizyczna! :) Potrząsamy słoikiem jak shakerem kilkanaście razy, aż zobaczy że pojawiła się piana.  Im dłużej tym lepiej- piana będzie bardziej trwała.
Wlewamy  mleko do wysokiej szklanki. Następnie BARDZO WOLNO małym strumyczkiem po  ściance szklanki wlewamy KAWĘ DO MLEKA. Gdy warstwy się oddzielą posypujemy starta czekoladą. 

Mój efekt.   



Brak komentarzy: